Jak stworzyć predefiniowane animacje w SOLIDWORKS Composer?
SOLIDWORKS Composer to zaawansowane narzędzie umożliwiające tworzenie wysokiej jakości dokumentacji technicznej i prezentacji produktów w formie dynamicznych animacji 3D. Predefiniowane animacje w Composerze pozwalają na szybsze i łatwiejsze przedstawienie funkcjonalności oraz procesu montażu lub serwisu produktu, bez potrzeby zaawansowanej wiedzy o animacji. Dowiedz się, jak pracować z gotowymi animacjami w SOLIDWORKS Composer, jakie możliwości daje ich konfiguracja oraz jak mogą one poprawić komunikację wizualną i zrozumienie projektu.
Korzystanie z biblioteki animacji w SOLIDWORKS Composer
Biblioteka animacji, dostępna w zakładce Warsztat, oferuje zestaw gotowych sekwencji, które można łatwo zastosować do różnych elementów 3D. Znajdziemy tu grupy animacji, takie jak „Podświetlenie” i „Ruch”, które pozwalają na szybkie wprowadzanie dynamiki do scen i projektów.
Przykład: Tworzenie animacji odkręcania w dronie BEBOP
Na przykładzie drona BEBOP stwórzmy animację odkręcania elementów mocujących. Oto kroki:
- Wybór elementów złącznych – Zaznacz wybrane części na scenie.
- Otwórz bibliotekę animacji – Przejdź do zakładki Warsztat, a następnie wybierz grupę Ruch z listy rozwijanej.
- Ustawienia animacji – Wybierz animację „Odkręć”, a następnie kliknij „Utwórz”.
Praca z podanimacjami: Flash, Rotate i Translate
Animacja odkręcania składa się z trzech podanimacji, które odpowiadają za różne aspekty ruchu:
- Flash (Podświetlenie) – Pozwala ustawić kolor i intensywność podświetlenia elementów.
- Rotate (Obrót) – Pozwala określić oś i kąt obrotu; w przypadku odkręcania najczęściej ustawiamy obrót o 360 stopni wokół osi.
- Translate (Przesunięcie) – Dostosowuje translację wybranych aktorów, wprowadzając ruch wzdłuż osi.
Edycja i dostosowanie animacji
Każda z podanimacji ma własny czas rozpoczęcia i zakończenia, co pozwala dostosować sekwencję animacji do indywidualnych potrzeb. W każdej chwili można przetestować zmiany w oknie podglądu, aby sprawdzić efekty w globalnej animacji.
Kontrola i manipulacja blokami animacji na osi czasu
Po utworzeniu animacji, blok animacji pojawi się na osi czasu. Możesz go dowolnie rozwinąć, zwinąć lub przesunąć, a także dodawać kolejne bloki animacji i nimi zarządzać. Każdy blok składa się z kluczowych punktów animacji, co pozwala na precyzyjne kontrolowanie ruchów bez ryzyka ich nakładania się.
Wypróbuj animacje z biblioteki
Predefiniowane animacje obecne z bibliotece pozwalają na szybkie tworzenie atrakcyjnych wizualizacji i usprawnia współpracę w zespołach. W przypadku pytań lub potrzeby dodatkowej pomocy, skontaktuj się z naszym działem wsparcia technicznego – nasi specjaliści są gotowi pomóc w konfiguracji oraz odpowiedzieć na wszelkie pytania dotyczące pracy z SOLIDWORKS Composer.