3DEXPERIENCE World 2024 – dzień trzeci

Trzeci dzień 3DEXPERIENCE World 2024 obiecuje dostarczyć kolejną dawkę inspiracji, fascynujących prezentacji, a także rozdania nagród! Już po dwóch dniach intensywnych dyskusji, warsztatów i pokazów technologicznych uczestnicy wydarzenia mieli okazję zanurzyć się w świat najnowszych trendów związanych z projektowaniem, inżynierią i produkcją. Czym zaskoczą nas dzisiaj eksperci i prelegenci? Czy znajdziemy odpowiedzi na pytania, które nurtują nas od początku? Zapraszamy do zapoznania się z relacją z trzeciego dnia 3DEXPERIENCE World 2024!
Sesja generalna

Sesja generalna rozpoczęła się od inspirującego wystąpienia Suchita Jaina, wiceprezydenta ds. strategii i społeczności SOLIDWORKS. Jaina podkreślił kluczową rolę wsparcia dla studentów w ich procesie tworzenia, projektowania i rozwoju. Następnie na scenie pojawił się pierwszy z zaproszonych gości – Ian Roy, założyciel i dyrektor MakerLab na Uniwersytecie Brandeis oraz adiunkt w Brandeis International Business School. Roy podzielił się swoją osobistą historią oraz początkami kariery, gdy w swojej pierwszej pracy korzystał z oprogramowania CAD. Podkreślił wagę projektowania i doskonalenia procesów technicznych, którymi na co dzień dzieli się jako wykładowca na Uniwersytecie Brandeis.
„Bez względu na to, czy chodzi o przełomowe badania prowadzone na wydziałach, start-upy prowadzone przez studentów, czy współpracę z organizacjami społecznymi, staramy się tworzyć projekty, które odnoszą się do rzeczywistych problemów społecznych, zamieniając osobisty smutek w katalizator wspólnotowego uzdrowienia i wzrostu”.
Rewolucja rozrywki i edukacji STEM
Kolejnym mówcą był Brent Bushnell, dyrektor generalny i niezawodny artysta cyrkowy w Two Bit Circus. Brent jest pionierem w rewolucji rozrywki, zręcznie łącząc zaawansowaną technologię z interakcjami społecznymi, aby stworzyć niepowtarzalne doznania pełne zabawy.
Obaj założyciele Two Bit Circus mają korzenie inżynierskie, co sprawiło, że „cyrk” narodził się jako efekt ich eksperymentów z laserami, ogniem i robotami. Obecnie zespół pracuje nieustannie nad projektowaniem nowych automatów do gier, konstruowaniem pokoi ucieczki i kreowaniem nowych atrakcji – oczywiście przy użyciu SOLIDWORKS.

Jednym z projektów, który wzbudza największe zainteresowanie Brenta, jest nowy otwarty dla wszystkich projekt salonu DIY, który można zobaczyć w Playground. Two Bit Circus udostępnia bezpłatnie wszystkie pliki niezbędne do wycięcia i złożenia własnego gabinetu gier. Studenci mają pełną swobodę modyfikacji projektu, mogą wycinać, składać, pobierać oprogramowanie typu open source i grać w gry open source.
„To kompleksowe doświadczenie edukacyjne STEM/STEAM z nieograniczonymi możliwościami dostosowania, ale to jeszcze nie wszystko. Dodanie czytnika kart kredytowych zamienia to również w działalność przedsiębiorczą. Studenci mogą umieścić swój nowy salon gier w pralni czy restauracji i zacząć na nim zarabiać.”
Najnowsze innowacje w cyfrowej produkcji i edukacji

Trzeciego dnia 3DEXPERIENCE World 2024 Firma Next Suchit zaprezentowała najnowsze doniesienia dotyczące inicjatywy, którą z dumą przedstawiali w ubiegłym roku – Fab-In-a-Box. Projekt ten to wynik współpracy Fundacji Fab i Centrum Bitów i Atomów na MIT. Przesuwa on granice cyfrowej produkcji i edukacji.
Fab-In-a-Box to niedrogi i łatwy w użyciu zestaw startowy do stworzenia własnego laboratorium. Zawiera wycinarkę laserową, wycinarkę do winylu i drukarkę 3D – wszystko na przenośnym wózku. Co najważniejsze, zestaw ten jest wyposażony w oprogramowanie do projektowania parametrycznego oparte na przeglądarce xDesign oraz oferuje kompleksowy program nauczania. Dzięki niemu nauczyciele mogą łatwo wprowadzać go w praktykę pracy z uczniami. Na stoisku Fundacji Fab można było zobaczyć wózek, zbudować szybowiec z drewna balsy oraz dowiedzieć się więcej o projekcie.
W przyszłości uczniowie będą mieli możliwość nie tylko tworzenia projektów, ale także konstruowania maszyn do ich wykonania. Na placu zabaw można było zobaczyć przykład takiej maszyny – urządzenie do robienia selfie zbudowane z zestawu części zoptymalizowanych przez badaczy z Centrum Bitów i Atomów na MIT.
„Takie projekty i współpraca sprawiają, że cyfrowa produkcja staje się bardziej dostępna dla wszystkich. Cieszymy się, że możemy kształcić umiejętności STEM niezbędne dla pracowników XXI wieku. A także umożliwiać młodym uczniom przekształcenie ich pomysłów w rzeczywistość.” – podkreślają przedstawiciele firmy.
Ogłoszenie laureatów nagród SWUGN oraz prezentacja innowacyjnej technologii IpsiHand

Następnie, dwaj członkowie naszego zespołu ds. relacji z użytkownikami, Dan Wagner i Matthew Clegg, mieli zaszczyt ogłosić laureatów nagrody SWUGN. W tegorocznej edycji wyróżnienie społeczności trafiło do Michelle Pillers. Zaś w kategorii Lider Roku Grupy Użytkowników nagrodę przyznano Wayne’owi Tiffany’emu, a w imieniu Prasada Adiga. Serdeczne gratulacje kierowane były również w stronę Erica Beatty’ego, który zasłużenie zdobył tytuł Mistrza Roku SOLIDWORKS. Gratulacje składamy wszystkim zwycięzcom.
Podczas wydarzenia mieliśmy również przyjemność gościć Mike’a Pucketta, dyrektora ds. certyfikacji SOLIDWORKS, oraz dr. Roberta Cokera z firmy NeuroLutions. Ich firma opracowała innowacyjny system IpsiHand, który wykorzystuje technologię SOLIDWORKS, aby pomagać osobom dotkniętym udarem. Podczas prezentacji Mike podzielił się z nami swoją osobistą historią zmagania się z udarem, którego doznał sześć miesięcy temu.
W Stanach Zjednoczonych ponad 450 tysięcy osób ma trudności z poruszaniem ręką w wyniku udaru. IpsiHand wykorzystuje aktywność mózgu związaną z myśleniem o ruchu, aby przekształcić nową część mózgu w kontrolę nad niepełnosprawną kończyną.
Od formuły 1 do zrównoważonej przyszłości: inspirująca prezentacja Paddy’ego Lowe’a

Jesse Sprague, otwierając sesję główną, przedstawił głównego mówcę – Paddy’ego Lowe’a, którego imponująca 32-letnia kariera obejmuje pracę w 12 zespołach, zdobycie mistrzostwa oraz 10 nagród Racecar of the Year. Lowe podzielił się swoimi doświadczeniami z początków kariery w Formule 1 oraz wyzwaniami projektowymi, z którymi się spotkał.
Jako ceniony inżynier w Formule 1, Lowe przez lata mierzył się z milisekundami, dążąc do przyspieszenia samochodów. Jednak obecnie jego uwaga skierowana jest na „600 milionów lat w trzy minuty„. Koncentrując się na sposobach wykorzystania paliw syntetycznych w celu osiągnięcia zrównoważonego rozwoju. Jego najnowsza firma, Zero Petroleum, zajmuje się pionierskimi paliwami syntetycznymi, które mają rewolucjonizować sposób myślenia o silnikach spalinowych i przyczyniać się do zrównoważonej produkcji paliw.
Paddy Lowe powrócił na scenę panelu generalnego, aby podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat wykorzystania technologii i wizjonerii w projektowaniu. Jako doświadczony inżynier i lider motoryzacyjny, przedstawił swoje perspektywy na wykorzystanie innowacyjnych rozwiązań w procesie projektowania. Lowe wskazał na kluczowe kwestie dotyczące wpływu technologii na przyszłość projektowania, podkreślając rolę wizji i kreatywności w tworzeniu nowatorskich rozwiązań. W swojej prezentacji ilustrował, jak zaawansowane technologie, takie jak sztuczna inteligencja czy analiza danych, mogą być wykorzystane do przewidywania, modelowania i optymalizacji projektów w różnych dziedzinach, w tym w przemyśle motoryzacyjnym.
Prezentacja Lowe’a nie tylko dostarczyła cennych wskazówek i inspiracji dla uczestników konferencji, ale także skłoniła do refleksji nad potencjałem, jaki niesie za sobą połączenie zaawansowanych technologii z kreatywnością i wizjonerią w dziedzinie projektowania.
Ekspercka dyskusja o UX w aplikacjach SOLIDWORKS
Po rozmowie z inżynierem sportów motorowych, przeszliśmy do spotkania z Kevinem Berni – Dyrektorem UX Design w SOLIDWORKS. Kevin podkreślił znaczenie swojego udziału w konferencji oraz możliwość bezpośredniego kontaktu z użytkownikami, aby poznać ich opinie na temat doświadczeń związanych z korzystaniem z aplikacji SOLIDWORKS. Podkreślił wagę feedbacku od każdego użytkownika oraz wyjaśnił, dlaczego decyzją było umieszczenie kodów QR na tegorocznej konferencji.
Jubileuszowa edycja Model Manii

Ogłoszenie wyników tegorocznej Model Manii, która stanowiło ważny punkt programu konferencji. Prowadząca, Jean Doerksen, rozpoczęła od podsumowania historii Model Manii, obchodzącej w tym roku swoje 25-lecie. Warto wspomnieć, że ta emocjonująca konkurencja pojawiła się już na pierwszej edycji konferencji SOLIDWORKS, która miała miejsce w 1999 roku. Kolejno ogłoszono sześciu finalistów tegorocznej edycji, z których trzech zostało wyłonionych spośród użytkowników, a trzech kolejnych spośród resellerów uczestniczących w konkursie.
Rewolucja skanowania 3D

Potem przyszedł czas na prezentację techniczną prowadzoną przez Karę Tucker – projektantkę zajmującą się rozwojem CAD w firmie Gibson. Opowiedziała ona o swoich obowiązkach w firmie Gibson oraz o istotności skanowania 3D w dzisiejszym świecie. Następnie omówiła proces przejścia i etapy rozwoju skanowania 3D na przestrzeni ostatnich lat. W dalszej części prezentacji skupiła się na wypełnianiu i wygładzaniu krawędzi oraz otworów w projektach przy użyciu oprogramowania VXModel.
SOLIDWORKS 2025

Przedstawienie nowości nadchodzącej wersji SOLIDWORKS 2025 było niezwykle oczekiwanym punktem programu. Uczestnicy konferencji mieli okazję zapoznać się z najnowszymi funkcjami i usprawnieniami, które wkrótce będą dostępne na rynku. Prezentacja ta była momentem pełnym napięcia i oczekiwań, gdyż SOLIDWORKS od lat stanowi podstawę dla projektantów i inżynierów na całym świecie.
Nowe funkcje, narzędzia i ulepszenia w SOLIDWORKS mają potencjał, by znacząco zmienić sposób, w jaki projektujemy i tworzymy różnorodne produkty. Uczestnicy konferencji mieli okazję zobaczyć, jak nowa wersja programu wprowadza innowacyjne rozwiązania, które ułatwią proces projektowania, zwiększą wydajność pracy oraz umożliwią jeszcze bardziej zaawansowane projekty.
Przedstawienie nadchodzących nowości w SOLIDWORKS 2025 wywołało falę entuzjazmu i podekscytowania wśród obecnych na sali uczestników, stanowiąc punkt kulminacyjny konferencji. Teraz, kiedy wizja przyszłości została wyartykułowana, oczekujemy z niecierpliwością na finalną wersję programu, aby móc w pełni wykorzystać wszystkie nowe możliwości, jakie przyniesie nowa wersja oprogramowania platformy projektowej.
Zespół CADWORKS Systems – 3DEXPERIENCE World 2024 – dzień trzeci

Na zakończenie, przejdźmy do emocjonującej części wieczoru – wręczania nagród. Jesteśmy niezmiernie podekscytowani ogłoszeniem zwycięzców, wśród których znalazł się także nasz pracownik. Szczególne gratulacje kierujemy w stronę Wojciecha Kołodzieja, naszego mendżera ds. sprzedaży, za zajęcie czwartego miejsca w TOP 5 Sprzedaży 3DEXPERIENCE WORKS w Polsce. Wojtek, Twoja determinacja i zaangażowanie są inspiracją dla nas wszystkich! Gratulujemy!

Zakończenie trzeciego dnia 3DEXPERIENCE WORLD 2024 miało miejsce pod przewodnictwem Dyrektora Generalnego SOLIDWORKS, Gian Paulo Bassi. Serdecznie podziękował on wszystkim uczestnikom za ich obecność i serdecznie powitał wszystkich, którzy dołączą na targach 3DEXPERIENCE World 2025 w Houston w dniach 23–26 lutego.
Chcielibyśmy również wyrazić naszą wdzięczność wszystkim, którzy śledzili naszą relację z tegorocznej konferencji. To było dla nas niezwykłe doświadczenie, które mogliśmy przeżyć razem z wami. Jeśli chcecie zobaczyć, jak świetnie bawił się nasz zespół na konferencji, zapraszamy do śledzenia naszych social mediów!
Przeczytaj również relację: