Wykorzystaj 3D Sculptor do projektowania organicznych kształtów i powierzchni w chmurze 3DEXPERIENCE
Interesując się grafiką 3D, nie jest zaskoczeniem, że przyciągnęły mnie ciekawe rozwiązania roli 3D Sculptor. Możliwość swobodnego kształtowania bryły wykorzystując swoją wyobraźnie to świetna rzecz. Ale narzędzie 3D Sculptor to nie tylko ciekawostka; to wszechstronne rozwiązanie, które pomaga użytkownikom projektować organiczne kształty i powierzchnie w chmurze, poprzez platformę 3DEXPERIENCE.
Czym jest rola na platformie 3DEXPERIENCE?
Pomyśl o „roli” jak o torbie ze sprzętem sportowym. Kiedy idziesz uprawiać konkretny sport, na przykład hokej, masz określony sprzęt. Kiedy idziesz pojeździć na nartach, zabierasz inny zestaw sprzętu. W takich przypadkach twoja „rola” to hokeista lub narciarz. Wewnątrz torby ze sprzętem znajduje się wiele różnych elementów wyposażenia, które umożliwiają wykonanie zadania. Do gry w hokeja potrzebne są łyżwy, kij, krążek, kask i nagolenniki. Do jazdy na nartach potrzebne są buty, kijki i narty. A pracując na platformie 3DEXPERIENCE potrzebujesz określonego zestawu ról, który umożliwi Ci m.in. projektowanie, zarządzanie dokumentacją czy wykonywanie symulacji.
Jakie obiekty 3D stworzysz w 3D Sculptor?
Rola 3D Sculptor obejmuje aplikację xShape, która jest oparta na przeglądarce. Jest to narzędzie do modelowania 3D Sub-D, które umożliwia konstruktorom, inżynierom i artystom tworzenie estetycznych dla oka, ergonomicznych i organicznie ukształtowanych obiektów 3D w krótszym czasie niż dotychczas. Zbudowany na platformie 3DEXPERIENCE, xShape uzupełnia parametryczne przepływy pracy stacjonarnego SOLIDWORKS 3D CAD, a także rozwiązania oparte na chmurze, takie jak 3D Creator, który zawiera aplikację xDesign. Co zapewnia skalowanie aplikacji 3DEXPERIENCE i SOLIDWORKS.
Modelowanie sub-D obiektów 3D, które uzupełnia SOLIDWORKS
Modelowanie podziałowe w 3D Sculptor różni się od tradycyjnego parametrycznego modelowania 3D. Korzystanie z tradycyjnych narzędzi do projektowania koncepcyjnego może być trudne i czasochłonne. Tylko jedna powierzchnia obiektu 3D może wymagać utworzenia dziesiątek krzywych sterujących. Nawet niewielkie zmiany topologii, takie jak dodanie ostrego zagięcia lub spłaszczenie obszaru, mogą być niezwykle bolesne i wymagać rozpoczęcia projektowania od zera.
Obiekty 3D, których stworzenie przy użyciu tradycyjnego projektowania parametrycznego powierzchni zajmuje godziny, mogą zająć zaledwie kilka minut przy użyciu 3D Sculptor. A zmiany, które często wymagają od projektanta rozpoczęcia całego projektu od nowa przy użyciu parametrycznego modelowania powierzchniowego, mogą zająć kilka sekund w xShape.
3D Sculptor uzupełnia kompleksowy pakiet narzędzi SOLIDWORKS do projektowania i produkcji. Zapewniając możliwości modelowania koncepcyjnego, które są łatwe do opanowania i użytkowania. A jeśli dokonasz zmiany w xShape, zmiana ta jest automatycznie propagowana do SOLIDWORKS.
Twórz dokładnie to, co chcesz w 3D bez konieczności bycia ekspertem
Program pozwala tworzyć dokładnie tak, jak trzeba. Wielu projektantów, a nawet doświadczonych użytkowników CAD może mieć trudności z wprowadzeniem drobnych poprawek do kształtu, które sprawią, że będzie on odpowiedni. Spójrzmy prawdzie w oczy, parametryczne modelowanie powierzchni może być trudne. A dodatkowo często wymaga wiedzy eksperckiej, aby móc stworzyć dokładnie taki kształt, jaki chcesz. Modelowanie z podziałem to jednak zupełnie inne zwierzę. Zamiast ustawiać geometrię konstrukcyjną do sterowania powierzchniami, można szybko kształtować modele za pomocą bezpośredniej interakcji z nim. Krzywa uczenia się jest bardzo krótka, dzięki czemu 3D Sculptor jest bardziej dostępny dla każdego. Nawet dla osób, które używają tego narzędzia tylko okazjonalnie.
Ułatwienie komunikacji
Ponieważ 3D Sculptor działa na platformie 3DEXPERIENCE, łatwo jest uzyskać natychmiastową informację zwrotną od wszystkich interesariuszy projektu. Ponadto xShape pozwala na współpracę z SOLIDWORKS, więc poruszanie się między tymi dwiema aplikacjami jest dziecinnie proste. Na przykład, po zakończeniu eksploracji modeli koncepcyjnych, obiekty 3D z projektów 3D Sculptor są automatycznie konwertowane na geometrię do uszczegółowienia w SOLIDWORKS.
Moc technologii 3DEXPERIENCE umożliwia również dostęp do projektów 3D Sculptor z dowolnego urządzenia. Narzędzia do współpracy umożliwiają kontrolę wersji, zarządzanie zadaniami, tworzenie znaczników i nie tylko. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o SOLIDWORKS Cloud, 3D Sculptor i platformie 3DEXPERIENCE.
Odkryj rewolucyjne podejście do procesu rozwoju produktu, dzięki platformie 3DEXPERIENCE. To nie tylko narzędzie, to całe zintegrowane środowisko, które zmienia sposób myślenia o projektowaniu i tworzeniu. Skupiając się na jednym kluczowym założeniu produktowym, platforma łączy w sobie wszystkie niezbędne elementy. A wszystko to, aby zapewnić efektywność, innowacyjność i doskonałość w każdym etapie projektu.